בקרוב-שאלות ותשובות און ליין.
בואו לשאול את השאלות ולקבל את כל התשובות, בניית אתרים, אפיון, עיצוב אתרים, בניית אתרים בפייסבוק ועוד. הצוות שלנו לרשותכם, הידע שלנו לשרותכם, מה לעשות כדי להפיק אתר מוצלח? איך ניתן לקדם אתר ומהן הדרכים? האם אתר בפייסבוק יכול להיות מנוהל תוכן?....השאלות שלכם, התשובות שלנו...בקרוב...

איזה אתר אתה צריך?

מאמרים » איזה אתר אתה צריך?

 

איזה אתר אתה צריך?

ההחלטה להקים אתר אינטרנט ברשת הוירטואלית הסבוכה הינה החלטה שכל אחד ובעיקר בעל מותג או עסק חייב לקבל במוקדם או במאוחר.אלו שכבר לקחו החלטה וקיבלו עליהם את המשימה לבצע זאת, וודאי נתקלו ושאלו את עצמם את השאלה המתבקשת...איזה אתר אני צריך ברשת? איזה סוג אתר? מה ניתן ואפשר להקים? מה היתרונות בשבילי? ואולי יש חסרונות? התשובה אינה פשוטה כלל, כיום יש היצע  גדול של כמה וכמה סוגי אתרים, וככל שהרשת החברתית תופסת תאוצה, גם לה כבר יש מה להגיד בעניין...

גלישה ברחבי עולם האינטרנט מגלה שישנם סוגים שונים של אתרים ברשת.את חלקם קל מאוד לזהות ע"פ נתוני מראה בלבד, וחלק ניתן להבין את מהותם רק ע"י חקר קל.

סוגי האתרים ברשת

אתרי תדמיתי: יש הטוענים שזהו המודל הפופולארי ביותר, המראה את המותג או העסק ברשת. תוכנו של האתר התדמיתי מכיל תכני חברה שיווקיים, תמונות, תצוגת המוצר, דרכי התקשרות שילוב מודולים חברתיים ועוד.בעל עסק או מותג שמטרתו היא תדמית - זה האתר בשבילו.ניתן לשלב בתוך האתר גם אלמנטים שונים של מכירה וקטלוגים.

אתרי פורטל: פורטל הינו שער כניסה ברשת לאתר שהינו אתר מאופיין כמכיל בתוכו תוכן מרובה. הפורטל יכול להיות כשער כניסה לאתר העוסק בנושא מאוד ממוקד למשל הריון, ספורט, מכוניות או כמייצג תחומים רחבים יותר כמו מוסיקה, חדשות ועוד.פורטל יכול להכיל בתוכו ובד"כ זה כך, אתרים רבים מאוד העוסקים לרוב באותו תחום, ובנוסף גם שילוב מסיבי של דעות גולשים תחת טוקבקים, מערכות פורומים מקיפות, אפשרות להעלאת בלוגים מאמרי רשת ועוד.

אתרי תוכן: אתרי תדמית רבים מאמצים לתוכם גם אתרי תוכן או כנגזרת באתר או כאתר נוסף הנותן מענה רחב הרבה יותר לתחום בו הם עוסקים. למשל אתר של מרפאת שיניים, מתחזק גם אתר תוכן בנושאים השונים של רפואת השיניים, ומכיל שם מאמרי מידע רבים בתחום. יש הטוענים ששילוב של אתר תדמית עם תכנים מרובים הוא הנכון מבחינת העסק, גם בהיבט השיווקי וגם בהיבט המקצועי.

אתרי מיני סייט / אתרי נחיתה: מיני אתר, כשמו כן הוא, לעיתים כאתר קטן וממצה בעל מיעוט עמודים 3-5, המכילים מידע ממוקד מאוד, לעיתים כאתר זמני על מנת לשרת אירוע מתוזמן כמו תערוכה, משחק כדורגל, מכירה ממוקדת, קייטנה ועוד. אפשרות נוספת הינה למקם מיני סייט ממוקד בתוך פורטל עסקי גדול יותר, המשרת את מטרת בעל העסק בד"כ בחיפושי אינדקס שונים. יש המשתמשים במיני סייט תחת דומיין מלא או כSub domain . פעמים רבות ובעלי אתרים רבים, מייעדים את המיני סייט לטובת ביצוע נחיתות ממנועי חיפוש למקומות מיועדים לכך בתוך המיני סייט ומכוונים לכך בצורה ממוקדת, תוך הנעה לפעולה דרך דפי קשר ועוד.

דף נחיתה : ברוב המקרים דף נחיתה משמש להבאת גולשים מקמפיין שיווקי ברשת, או הנחתה ממנוע חיפוש כמו גוגל למשל. הדף צריך להיות מאוד ממוקד, מספק פרטים נחוצים, ורצוי שיהיה כמה שיותר משכנ ומוכר.לעיתים ניתן להפנות נחיתה גם אל דף ממוקד שנמצא בתוך האתר הראשי, ושם לבצע את המיקוד והשיווק.

אתרי קטלוג: פורמט קטלוגי לרוב יכיל תצוגת מוצרי החברה מקוטלגים וממוינים על פי הרבה פרמטרים עם אפשרות לבצע חיפוש ממוקד.למעשה השלב הבא באתרי קטלוג הוא חנות קנייה לכל דבר.

אתר מכירות / חנות מקוונת: כמעט כולנו כבר ביקרנו בחנות אינטרנט, או ביצענו תשלום מקוון כלשהו. אתרים רבים מאוד מציעים אפשרות לבצע קנייה ווירטואלית תחת חנות רשת בלבד או חנות שהיא חלק נוסף מחנות "אמת". היתרונות רבים:חנות שפועלת 24 שעות ביממה, ניתן לבצע קניה סלקטיבית תוך השוואת מחירים מהירה מול חנויות אחרות, זמן ההתבוננות נוח ועוד.מצד שני רצוי לאמת שאכן הסליקה מאובטחת והרכישה בחנות בנויה נכון ומוגנת לשימוש בכרטיס אשראי.

אתר מבוסס רשת חברתית: ניצול היכולות של הרשת החברתית, גם מיכולת החשיפה העצומה שלה וגם ביכולת הקידום הטבעי שלה, הביאו פורמט חדש יחסית, אתר אינטרנט משולב בתוך מערך הפייסבוק העסקי. האתר נמצא כחלק מכפתורי הפייסבוק העסקי שלכם.אתר בפייסבוק יכול להכיל בתוכו כל מה שאתר אינטרנט רגיל יכול להכיל: תכנים, תמונות, גלריות, סרטונים, פורומים, מאמרים ועוד..וכמובן שהתכנים בו ניתנים לשינוי ועריכה בכל זמן ומכל מחשב.
לפרטים נוספים על אתר אינטרנט בפייסבוק


מה מכל אלו מתאים לי?

ההתאמה האישית לצרכים שלכם נובעת בעיקר ממגמת האתר שתקימו, ממטרותיו העיקריות וחשוב שבמסגרת קבלת ההחלטות תניחו על שולחן הדיונים גם את החשיבה על הפרמטרים הבאים:

מה מייצג האתר שלי - האם אני מוכר מוצר? האם המוצר ניתן לרכישה פיזית? האם המוצר הוא שירות מקצועי? במידה רבה אתרי תדמית הינם פתרון התחלה מצוין לאתרי עסקים רבים, כאשר ניתן תמיד להוסיף עוד חנות מכירות, או אולי אתר תוכן שיהיו בהמשך חלק מהאתר.

למי אני פונה - אם אנחנו מפנים את יעד האתר לדוגמא לקהל של נשים בתחום הקוסמטיקה, אז כנראה שהאתר המתאים לנו הוא אתר תדמיתי משולב בקטלוג מוצרים, או באתר מיני שישולב בתוך מערכי פורטל ואינדקסים חיצוניים. נניח והאתר שנבנה הוא אתר עירוני / יישובי ,רצוי שנתייחס אליו כפורטל תוכן, על מנת שנוכל לעבות אותו בתכנים רבים ושיתמוך בכמה שיותר גולשים מכל חתכי האוכולסיה.

ייעוד ומטרה - אם הייעוד בהקמת האתר הוא במיקום תחרותי במנועי החיפוש אזי אתר שיש בו תוכן רב וממוקד לעסק יתאים.במידה והאתר מייעד את היותו אתר תדמיתי, הימצאותו על כרטיס הביקור, וההגעה אליו היא דרך ישירה, נרצה להקים אתר תדמיתי ברמות משתנות, תוך כדי שיפור ושדרוג מתמיד.נוסיף את היכולת המצוינת היום לשלב במערך הפייסבוק גם אתר לכל דבר, מש שעונה על סוגיית קהל היעד והשיווק הוויראלי גם באתרי תדמית.


מה שבטוח ששווה מראש להקדים ולהבין את המטרות כבר בשלב האפיון ובכך לחסוך כסף רב בבנייה  מיותרת, או בהקמה של אתר בעל ייעוד לא מתאים .גם לכם כגוף מזמין יש את היכולת לבדוק "מה עושים המתחרים" - לנסות לשפר ולבדל את עצמכם, לחזק במקומות הנכונים ולתת לעצמכם בראש ובראשונה את התשובה לשאלה מה אני צריך באמת ברשת האינטרנט...?


קראתם?השכלתם? נשמח לקבל לייק וגם שיתוף ושליחה...
רוצים לשתף את המאמר בפייסבוק?