בקרוב-שאלות ותשובות און ליין.
בואו לשאול את השאלות ולקבל את כל התשובות, בניית אתרים, אפיון, עיצוב אתרים, בניית אתרים בפייסבוק ועוד. הצוות שלנו לרשותכם, הידע שלנו לשרותכם, מה לעשות כדי להפיק אתר מוצלח? איך ניתן לקדם אתר ומהן הדרכים? האם אתר בפייסבוק יכול להיות מנוהל תוכן?....השאלות שלכם, התשובות שלנו...בקרוב...

טיפים לבניית אתר אינטרנט

מאמרים » טיפים לבניית אתר אינטרנט

 

טיפים לבניית אתר אינטרנט

הקמת אתר אינטרנט הינה משימה חשובה והכרחית בעידן הרשת והתפתחות יכולות השיווק ברשת, פרויקט הקמת האתר בפורמט כזה או אחר, הינו רציני ויש לקחת החלטה לבצעו תוך שימת לב להדגשים חשובים על מנת לא לבצע טעויות שעלולות להיות קריטיות לעסק וותיק או מתהווה. אתר אינטרנט הוא הבסיס לכל ההתנהלות הרשתית שלכם, מסביבו תקימו הכול את מערך הפייסבוק, את הדיוור האלקטרוני וקמפיינים שונים.הנה כמה הדגשים ונקודות לתשומת לב.

תכנון ואפיון נכונים הם הבסיס לכול: תכננו, בדקו את השוק והמתחרים, שאלו את השאלות הנכונות והבינו מה רוצים המבקרים שלכם לדעת עליכם, אפיינו את הצרכים ובהתאם תכננו את מבנה האתר.

מטרות ויעדים: למי מיועד האתר? מה מטרתו? שיווקית, מכירתית, אתר תוכן ומידע, אולי אתר ברשת החברתית.ככל שתתמקדו במטרות ותדייקו בהן, יהיו לכם חיים קלים יותר בשלבים הבאים, ושלב אפיון האתר יהיה רלוונטי ומשמעותי יותר.

חווית משתמש איכותית - תפריט וניווט חכמים: שימו דגש שחווית המשתמש באתר שלכם תהיה טובה נכונה וידידותית. אתר טוב ניכר בהיותו מתוכנן היטב ובעל ממשק משתמש חכם. שלבו הירארכיה נכונה ושימו דגש על שילוב נכון בין ראשי פרקים לבין תת פרקים (במידת הצורך) בצורה הגיונית.ככל שיכולת הניווט תהה קלה יותר ומזמינה יותר, המבקרים באתר יקבלו את מה שביקשו כאשר הגיעו לאתר.

בחירה נכונה של כלי העבודה והמודולים בהתאם לצרכי האתר: ההתקדמות המטאורית של חידושי הרשת ממשיכה לתפוס תאוצה, ואיתה גם הבלבול הגדול מה הכלים שאני באמת צריך באתר מבין הפורומים, הסרטונים והגלריות, שילובי הפייסבוק למיניהם, האם לאפשר למבקרים להגיב? מבולבלים...אז נסו באמת להגדיר צרכים, מה הייתם אתם רוצים כמבקרים באתר לקבל.והכול כמובן בהתאם למה שהאתר מציג לגולש.  היו נכונים בבחירת המודולים, ובצורה מבוקרת והגיונית.


תוכן הוא המלך של הרשת כבר אמרנו?.. אתר ללא תוכן הוא לא אתר...והתוכן צריך להיות נכון, איכותי, מקצועי פשוט ורלוונטי, ולא רק למבקרים בו אלא גם למנועי החיפוש ובעיקר לגוגל.הקפידו על סגנון ברור וקליט, שיהיה קל לקריאה, אחיד מבחינת עיצובו, חלוקה למקטעים נכונים, במבנה נכון, בצבע שלא נבלע ברקע מאחור, שכל זה מלווה בכותרות וקטגוריות כפי שתוכננו מראש, השקיעו זמן כתיבה והיו מקוריים בתוכן שלכם, תוכן מקורי ורלוונטי יתקבל בברכה ע"י גוגל והגולשים שהגיעו אליכם.

השתמשו בכלים המתאימים והנכונים לכם: כולנו רוצים לתפוס את תשומת לב המבקר באתר, קבלו את פניו בדרך הכי מקצועית
עם התוכן הנכון והמתאים לו, אל תעמיסו צלצולים והפתעות, יש לזכור שרב הגולשים מחפשים באתר מעבר לביקור גם משהו ייחודי לך (אגב זה נכון גם למנועי החיפוש...) סרטים ומצגות, גלריות ופלאשים יכולים להיות חלק מהאתר, ובמקומות הנכונים אך אל תהפכו אותם לדבר העיקרי, תשתמשו בכלים המצוינים שיש לכם בצורה נבונה.

שימרו על איזון גראפי - אל תוותרו על עיצוב מקצועי: גם אם מדובר על אתר תוכן, וגם אם מדובר על אתר תדמיתי הדורש עיצוב מוקפד, שימרו על האיזון ואל תתנו לגראפיקה להיות הגורם המרכזי והמשמעותי ביותר באתר.חישבו על כך שהתוכן חייב להראות בצורה נכונה וברורה-זה לא אומר שאין לעצב את האתר שלכם בצורה מקצועית ומיוחדת, אבל האיזון חייב להישמר.יזכרו שיש לכם שניות בודדות לתפוס את עיני הגולש המבקר אצלכם , ולאיזון הנכון הגראפי והתוכן הקריא ישנה חשיבות מכרעת.

הציגו עצמכם ותנו לגולשים לדעת מי אתם: היו גלויים והציגו עצמכם במקומות שצריך, מסתבר שלמבקרים באתר יש סיבות טובות לדעת מי הם בעלי האתר ואיך ניתן לייצר קשר אמיתי, צרו במקומות בולטים גם את דרכי ההתקשרות הרגילים כמו טלפונים, כתובת פיזית במידה ויש. תנו למבקר באתר להרגיש בטחון ולדעת שיש אמת ואנשים מאחורי האתר, זה חשוב מאוד. תנו למבקרים את כל מה שאם הייתם רוצים לקבל בביקור באתרים שמעניינים אתכם, בקשו מהם להצטרף לרשימת התפוצה ושילחו להם מעת לעת עדכונים דרך ניוזלטר או מידעון מקצועי.

השקיעו בכתיבת תכנים ועדכונים על בסיס קבועי ושוטף: אין דבר יותר גרוע מאתר לא מעודכן, אמנם לא תמיד צריך, לעיתים המוצר הוא עדיין אותו מוצר גם בשנה הקרובה, ובכ"ז, מאמר מקצועי מעת לעת, מבצע, מוצר או אירוע בהקמה יתקבלו בברכה. נצלו את יכולות הרשת החברתית גם לעדכונים ושיתוף מול האתר שלכם. חשוב שהמבקר יזהה בביקור הבא שלו באתר חדשנות, רענון, תוספות מתאימות - השקיעו במבקר, אחרת השעמום והשגרה יעבירו אותו אל הדבר הבא וזה לא מה שאתם רוצים...מה גם שמנועי הסריקה של גוגל יעריכו מאוד את השינוי והתוכן המעודכן...שימרו על רעננות האתר לאורך זמן, ותנו למבקרים להרגיש ששווה תמיד לחזור אליכם.כולם יעריכו זאת..

פלאש מוסיקה וכל השאר... אנימציות פלאש, מצגות, מוסיקה מהדהדת, תנועה מוגזמת מהווים הסחת דעת ותשומת לב מהרעיון המרכזי של האתר. מעבר לזמני טעינה שלעיתים גם כיום קצת מעצבנים, קחו בחשבון שאנימציות בפלאש (כפתיח לאתר או כאתר שלם) מרשימות ויפות ככל שתתאמצו, אינן נסרקות ע"י מנועי החיפוש ומעבר לתרומה גראפית (גם על זה יש וויכוח עז...), אינן תורמות דבר. אם כבר חייבים מצגת כזו או אחרת, ולעיתים זה אכן חשוב, נסו למקם זאת לבחירת הגולש, ככפתור או לחצן שיוביל לצפייה. שימרו על דף הבית נקי ומזמין, אין לכם הרבה זמן לשמור על המבקר שם, המתחרה האטרקטיבי יותר מחכה מעבר לפינה...

 

 


היו ממוקדים באתר כמה שיותר על מנת להיות ייחודיים: להיות ממוקדים וייחודיים, ייתן לאתר שלכם הרבה יתרונות ולא רק בעיני הגולש הסלקטיבי. להיות ממוקד ובעל נושא ספציפי, בין אם מדובר באתר שמוכר מוצרים (קוסמטיקה למשל), או אתר שמציג תוכן על נושא מסוים (ספורט למשל), זה אומר הרבה נקודות זכות בעיני מנועי החיפוש שמאוד אוהבים התמקדות רלוונטית, ומכאן פועל יוצא אל המבקר שמחפש את הנושא ברשת. הרצון להיות הכול, לתת תשובות לכל מה שאפשר ומכאן חוסר מיקוד, ייצור מצב רוח באתר שלכם של באלאגן וחוסר פוקוס.היו ממוקדים ותוכלו להתמקצע גם אתם בנושא האתר.שימרו על אחידות בתוכן הכתוב, וחפשו נושאים קרובים כמה שניתן לנושא האתר שלכם.

קדמו את האתר בכל הזדמנות, והפיצו אותו ברחבי הרשת: האתר שלכם הוא היפה, הנכון ובעל התוכן הכי רלוונטי למבקר בו, כל עוד הוא נשאר בגדר כתובת פיזית, אמנם ניתן להגיע אליו הרי הוא שם, אמנם יש כתובת ע"ג כרטיס הביקור ומי שמקליד אותה מגיע לאתר, אבל כדי לייצר תחרות מול אתרי רוחב מתחרים, חישבו ברצינו מלאה לייצר פעולות קידום.תהליך הקידום לא זול, אך יש אפשרויות רבות וטובות שכבעלי אתר ניתן לבצע גם מבלי לפשוט את העור.הפצה ויראלית דרך הפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, העלאת תכנים מקוריים ורלוונטיים לאתר שלכם, רישום במנועי החיפוש ובאינדקסים, ביצוע חילופי קישורים עם קולגות ועוד...במידה וההחלטה היא לבצע קידום בתשלום ולהשקיע תקציב בזה, ישנם פתרונות קידום רבים החל מגוגל דרך פייסבוק, דרך קמפיינים ברשת ועוד.חשוב שמי שייבצע את הקידום יידע את מקצועו ושזה תחום ההתמחות שלו, פעולות שגויות בקידום עלולות בקלות לגרום לנזק שלעיתים הינו בלתי הפיך לאתרים.

בחירת הגוף המבצע את הפרויקט: ברור לכולנו שהקמת אתר אינטרנט זה עניין רציני מהמעלה הראשונה לארגון או מותג או עסק.יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים עוד טרם ההקמה מול הגוף המבצע, וכמובן גם במהלך ההקמה מולו. מה שצריך לעמוד לנגד עינכם זה שהאתר שאתם מקימים הוא המראה שלכם ברשת אל תתפשרו ואל תוותרו על זה.ענף הקמת האתרים מוצף בחברות להקמת אתרים, פרילנסרים מסוגים שונים והתמחויות שונות, חברות המספקות שירות הקמה חינמי, חברות פרסום שמעסיקות חברות במיקור חוץ להקמת אתרים ועוד.

לכל חברה או מקים אתרים סגנון עבודה שונה, שימוש בטכנולוגיות כאלו ואחרות, כלים שונים בהם מוקם האתר. לעיתים הצרכים שלכם אינם מתאימים להצעה שתקבלו ולכן חובה לדעת מקרוב וביסודיות מה הדרישות שלכם מול יכולת הביצוע מנגד.

באיזה טכנולוגיה משתמשים להקמה? האם מדובר במכלול כולל של שירותי הקמה? האם החברה תלווה אתכם במהלך זמן ההתקשרות? מה בנוגע לגראפיקה? מה עם שירותי אירוח ודומיין? האם התוכן ועדכוני האתר יבוצעו על ידכם? אולי החברה מציעה שירות שכזה?...אלו רק חלק מהשאלות שיש לבדוק, המלצתנו ברורה ופשוטה: כמו שבוחרים כל שירות גם כאן בצעו בדיקה והשוואה, ישנו פער מחירים וביצועים גדול בין החברות השונות, בקשו לראות עבודות ודברו עם גופים ומנהלים שביצעו פרויקט עם החברה שאתם חושבים לקחת.
בהצלחה!!

 


קראתם?השכלתם? נשמח לקבל לייק וגם שיתוף ושליחה...
רוצים לשתף את המאמר בפייסבוק?