בקרוב-שאלות ותשובות און ליין.
בואו לשאול את השאלות ולקבל את כל התשובות, בניית אתרים, אפיון, עיצוב אתרים, בניית אתרים בפייסבוק ועוד. הצוות שלנו לרשותכם, הידע שלנו לשרותכם, מה לעשות כדי להפיק אתר מוצלח? איך ניתן לקדם אתר ומהן הדרכים? האם אתר בפייסבוק יכול להיות מנוהל תוכן?....השאלות שלכם, התשובות שלנו...בקרוב...

קידום אתר אורגני

 



מי שלא "עושה גוגל" לפחות 10 פעמים ביום שיקום...מישהו קם?...

גוגל, ויש עוד מנועי חיפוש אחרים מהווה כיום את צינור חיפוש המידע הגדול והעיקרי של מבקרי הרשת, הן בחיפוש מידע והן בחיפוש מדויק של עסקים רלוונטיים או תחומים מתבקשים.בעלי העסקים, חברות המחזיקות אתרים ומשווקים יודעים טוב מכולם עד כמה חשובה הימצאותם ונוכחותם ברשת החיפוש, עד כדי קריטיות לקיומו של העסק.

ההשקעה בערוצי אינטרנט שונים:אתר, פייסבוק, דיוור אלקטרוני ועוד, הינה רק חלק מתהליך ההטמעה ברשת שהרי בסופו של יום אנו רוצים לקבל פניות לעסק שלנו מהרשת (לידים), לממש את הפניות הללו לכדי מכירה או פעולה (לשפר את יחס ההמרה),ובסופו של דבר לערוך השוואה של השקעה מול תועלת והכנסה כספית.ידוע שבאופן יחסי, ההשקעה בקידום במנועי החיפוש ובראשם גוגל, מניבה את הרווח הכי טוב מבחינת יחס ההשקעה.

כל עסק וכל אתר חייב לבצע תהליכי קידום, נראות ונוכחות ברשת.ישנם סוגי קידום שונים, חלקם על פני טווח ארוך יותר ולאורך זמן (קידום אורגני טבעי) וחלקם לטווח קצר יותר או טווח נשלט (קידום ממומן דרך מודעות).

מהו קידום?

על מנת לבצע קידום במנועי החיפוש, יש לבצע מספר פעולות קריטיות וחשובות על מנת להשריש אתר ברשת החיפוש כמה שיותר גבוה.התחרות על העמוד הראשון הינה קשה עד מאוד בעיקר בביטויים קצרים וגנריים (ביטוח, אירועים, נדל"ן ועוד...), ומעט הגיונית יותר כשאר מדובר בביטויים יותר ממוקדים (מסיבה לגיל 12, נגן סקסופון לחתונה, ביטוח בנתניה ועוד...).

ברור שכדי לייצר מיקומים גבוהים לאתר או אפילו לדף ממוקד באתר (דף נחיתה), יש להתמקד בתוכן ספציפי ממוקד ורלוונטי, במיטוב (אופטימיזציה) של הקוד והתוכן, יצירת קישורים, הפניות ותנועה של גולשים ועוד כמה עשרות פעולות חשובות בעיקר סיזיפיות ומתרחשות מאחורי הקלעים של האתר.תהליך הקידום לא קצר באופן יחסי, הפעולות האורגניות, הטבעיות שיש לבצע מנסות להגיע לכדי כך שהאתר או העמוד המקודם יהיו כמה שיותר ידידותיים למנועי החיפוש, ובעיקר כמה שיותר רלוונטיים לגולש המחפש ביטוי ממוקד.

תהליך כתיבת הקוד באתר הינו קריטי למנועי החיפוש כמו גם התוכן ויש לאפשר לבעל האתר או למנהל האתר גישה אבסולוטית לתכנים וליכולת לשנות את מילות המפתח והכותרים באופן חופשי ומותאם לתוכן הכתוב.



SEO - Search Engine Optimization)  ?SEO)
או בתרגום לעברית מיידית:אופטימיזציה למנועי החיפוש.ומכאן ברורה עד מאוד המנטרה הראשית של גוגל...אתם רוצים לקדם את האתרים שלכם? אז כתבו את התוכן נכון, תתיישרו בהתאם לחוקי הכתיבה, תייצרו קוד קריא לנו ונכון חוקית, תמטבו את הכותרות לדפים והכול כדי שהגולש והמחפש יגיעו למקום הכי נכון ורלוונטי להם על פי דעתנו.והנה לנו קו אחיד ואופטימאלי אליו שואפים להגיע האתרים.

קידום אורגני / קידום ממומן
אם ישנה נטייה לבלבל בין שני המושגים הללו, מעכשיו כבר לא...


קידום אורגני (SEO - Search Engine Optimization):
הקידום הטבעי במנועי החיפוש, הוא מיטוב קוד האתר והתוכן הכתוב תוך שילוב פעולות גם בתוך האתר וגם מחוצה לו כך שהן תשפרנה את מיקומו בדפי החיפוש של המנועים, תוך כדי טיפול באתר לאורך זמן ובצורה קבועה ובשיפור מתמיד של התכנים ובהוספת תכנים וקישורים רלוונטיים בו בזמן. ככל שתכני האתר יהיו נכונים למחפש, בעלי תוכן נכון ושמיש, כך שהביטוי שהוקלד אכן יביא תנועה לאתר ובסופו של תהליך גם יניע לפעולה בדף עצמו.

קידום ממומן (PPC - PAY PER CLICK) :
שיטת הקידום המהירה ביותר המשלבת תשלום עבור ההקלקות של הגולש על מודעת הפרסום המופיעה באזור הממומן של גוגל, ביחס לתקציב אותו החליט בעל המודעות לשלם.
לשיטה יתרונות וחסרונות, היתרון היחסי הינו בהגעה מהירה ביותר לעמודי החיפוש הראשונים (בעיקר ביחס לתקציב ולמתחרים), גמישות בניסוח המודעות, הגעה לדפי נחיתה ממוקדים ועוד.החסרונות הבולטים הינם בעיקר בתחומי התקציב וההופעה ברשת, תקציב נגמר פירושו ברב המקרים אי הופעה בדפי גוגל, דרושה עבודת ניתוב ומיטב תקציב לאורך הקמפיין כולו, ההחלטה לסיים קמפיין לא משאירה בד"כ יתרונות אורגניים, אלא רק בתחום ייצור תנועה לאתר וחשיפה ממוקדת.

לסיכום..
הדרך לקדם אתר רצופה בכוונות טובות אבל גם בעבודה סיזיפית וקשה מאוד.כולם רוצים להיות שם וכולם רוצים להיות שם גבוה-המשמעות היא חשיפה, כניסה לאתר, רווח.למנועי החיפוש ברשת ובעיקר לגוגל ישנם מאות פרמטרים אשר מכסים ומנתחים מיליארדי אתרים בכל זמן נתון, ובוחנים בו זמנית את תקינות האתר הו מבחינת הקוד והתאמתו לתקן, לאיכות התוכן הכתוב ולרלוונטיות שלו, לעדכון האתר על בסיס קבוע, לקישורים אליו וממנו ולתנועה האפקטיבית לאתר, זמן השהייה בדפים המבוקשים ועוד....על אלו ועל רבים אחרים צריכים מקדמי האתרים לתת את הדעת ולבצע נכון את התהליכים.

ההחלטה האם לבצע קידום אורגני או קידום ממומן ניתנת לשיקולכם בהתאם לתקציב ולפרמטר הנוכחות הנדרשת ברשת, אם ישנה מטרה לבצע הגעה מהירה לדפים הראשונים בצעו קמפיין ממומן תלוי תקציב ידוע מראש, ובמקביל יש לבצע פעולות אורגניות מובנות והכרחיות.לאורך זמן התהליך האורגני יביא את התוצאות והאתר יתקדם במעלה החיפושים.

קראתם?השכלתם? נשמח לקבל לייק וגם שיתוף ושליחה...
רוצים לשתף את המאמר בפייסבוק?