בקרוב-שאלות ותשובות און ליין.
בואו לשאול את השאלות ולקבל את כל התשובות, בניית אתרים, אפיון, עיצוב אתרים, בניית אתרים בפייסבוק ועוד. הצוות שלנו לרשותכם, הידע שלנו לשרותכם, מה לעשות כדי להפיק אתר מוצלח? איך ניתן לקדם אתר ומהן הדרכים? האם אתר בפייסבוק יכול להיות מנוהל תוכן?....השאלות שלכם, התשובות שלנו...בקרוב...

קידום אתרים

 


הביטוי קידום אתרים (SEO) ייתכן שהוא תוצאה ברורה של הביטוי המקדים לו  "אם אתה לא שם אתה לא קיים".. אבל למען ההגינות ומול כל האתרים ברשת, גם אם אתה לא בעמוד הראשון (ס"ה 10 מקומות אורגניים..) אתה קיים בהחלט, ואפשר להגיע אלייך לא רק דרך כרטיס הביקור והניירת, אלא גם דרך קמפיינים, רשתות חברתיות, קישורים ושיתופי פעולה ועוד..

 

 

נודה על האמת קידום אתרים, כתיאור כל הפעולות שאותם מבצעים כדי לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל ולא רק, חשוב מאין כמוהו, במידה ותרצו לבצע תהליכי תחרות על מיקומים מול מתחרים או לטובתכם בלבד.ביצוע תהליכים באתר לטובת הקידום הכרחיים, וגם בהשקעה יחסית קטנה ניתן לשפר תוצאות וחשיפה.

כדי להבין על קצה המזלג את התהליכים והשמות המקצועיים שישמיעו לכם אנשי המקצוע, חשוב להבין בראש ובראשונה, מה משפיע על מיקום האתר שלכם בגוגל: מבנה האתר וההירארכיה שלו, תוכן רלוונטי, מקורי, עדכני ויעיל למבקר באתר, שילוב נכון והגיוני של מילות מפתח הן בכותרות הראשיות והן בתוכן עצמו, קישורים אל האתר וממנו רצוי מאתרים גדולים וחזקים וממילות מפתח מתאימות, וקישורים פנימיים אל דפי האתר ועוד.

תהליכי קידום כלליים המבוצעים באופן קבוע ע"י חברות לקידום אתרים:


חקר מילות מפתח ומציאת ביטויים רלוונטיים ובעלי מקדם חיפוש גבוה ומתאים לאתר.
הטמעת כלי גוגל לניהול האתר.
אופטימיזציה לקוד האתר ולתוכן הדפים. (בהתאם למנועי החיפוש).
כתיבת תכנים והוספת קטגוריות ודפים בהתאם למחקר.
קישורים מאתרים חשובים טובים ורלוונטיים, ושיפור קישורים פנימיים באתר.
יצירת תהליכי קידום ברשת החברתית.

מילון מושגים

חקר מלות מפתח
מיד עם קבלת האתר ורצוי אפילו עוד בטרם האתר קיים, מתבצע חקר מילות מפתח שאמור לבדוק מהן המילים הנכונות, אלו שהגולשים אמורים לרשום במנועים על מנת להגיע לאתר שלכם.ישנם ביטויים שהם בעלי מקדם חיפוש גבוה מאוד, שבחשיבה ראשונית כדאי להשתמש בהם, ומצד שני חיפוש מעמיק יותר יוכל להביא ביטויים ממוקדים יותר ובעלי מקדם חיפוש יותר רלוונטי לאתר. לכן ההתייחסות היא לביטויים בעלי כמות חיפושים גבוהה, ויחד עם ביטויים רלוונטיים יותר לאתר שלכם.המשוואה ברורה:חשוב למצוא צרוף מילות מפתח שיש להן חיפוש גבוה ויחד עם זאת שמייצגים הכי רלוונטי את האתר שלך.כך בצורה מבוקרת אנו מכינים רשימה ארוכה וממנה מפיקים את הרשימה הסופית בה נשתמש בסוף.

אופטימיזציה
המילה אופטימיזציה (מיטוב בעברית) תופיע הרבה בכל עניין הקשור לקידום אתרים.הכוונה הינה ברורה:לשפר, לסדר, לארגן, להכין את האתר והדפים שבו בצורה אופטימאלית לקריאה מיטבית ונכונה ע"י גוגל (להיות ידידותי כמה שיותר...). אופטימיזציה לדפי תוכן האתר באה לידי ביטוי בשיפור וכתיבה נכונה של התוכן ,של כותרות האתר וכותרות העמוד, שימוש בתגיות נכונות, כתיבת תגיות Meta לתיאור ולמילות מפתח, שמירה על טקסט איכותי בתוכן העמוד ורצוי טבעי וללא הצפה במילות מפתח, שמירה על כללי כתיבה ואיות נכונים וכדאי מאוד שהטקסט יכיל לפחות 400- 350 מילים כדי לייצר רלוונטיות לתוכן.  
אופטימיזציה מתבצעת גם למבנה האתר עצמו וביצירת הירארכיה בין דפי האתר גם בשימוש בקישורים פנימיים בין הדפים.

מפת אתר
הכנת מפת אתר מוסדרת ונכונה הינה כלי חשוב מאוד בתהליך הסריקה שמבצע גוגל לאתר.המפה מכילה את הדפים באתר, תאריכי עדכון צפויים ועוד.רצוי מידי פעם לעדכן את מפת האתר ולהעלות אותה מחדש.יש מערכות ניהול תוכן שמייצרות את המפה אחרי כל עדכון ומעלות את המפה לשרת.אתרים חדשים שימו לב!! חשוב מאוד לייצר מפת אתר ולהעלות אותה עם עליית האתר לרשת.הסריקה תהיה מהירה יותר, ומוערכת הרבה יותר...

תוכן...תוכן...תוכן
המלך הבלתי מעורער לעוד הרבה מאוד זמן...לפחות בעיני הגולש.כולנו למעשה מחפשים תוכן והרבה, ורצוי כמה שיותר מעודכן ורלוונטי למותג/ מוצר.אז הנה לנו הסיבות האמיתיות למה לכתוב תוכן בצורה נכונה, כתוב ומנוסח היטב, תוכן שלא מגזים במילות מפתח עד כדי הצפה, תוכן שנותן לקורא את האפשרות להבין מה רוצים ממנו. הנוסחא ברורה מתמיד:
עדכנו את האתר בתוכן מקורי ורלוונטי, ותקבלו מחמאות גם ע"י תנועת גולשים ופרגון רב מכיוון מנועי החיפוש.

קידום אורגני
זהו הביטוי לתהליך קידום "טבעי" של האתר מעצם היותו בגוגל. הקידום האורגני הוא ביטוי לפעולות שמבצעים על פני האתר שלך הן בקוד שלו והן בתוכן, ובמקביל גם בשילוב כלים חזקים לבחינת מצב האתר והסטטיסטיקה שלו, וכמו כן שילוב קישורים אל האתר וממנו לאתרים ומאתרים רלוונטיים וחזקים. תהליך הקידום האורגני הינו ארוך יחסית וכדי לראות תוצאות טובות במעלה הדירוג, יש להיות סבלניים כי בסוף זה משתלם...בנוסף קיימת סברה שגולשי הרשת מתייחסים לתוצאות חיפוש אורגניות ביתר חשיבות ואמינות,  ופחות מזה לתוצאות הקידום הממומן שמצטייר כמו "פרסום הנקנה בכסף".

קידום ממומן (Google Adwords)
קידום ממומן (Google Adwords) מאפשר למפרסם לערוך קמפיין מודעות המכילות הפניות לביטויים מסוימים שנמצאו מתאימים לו, ולשלם בשיטת ה Pay Per Click ז"א אך ורק כאשר הקליקו על המודעה. קמפיין קידום ממומן ב Google מאפשר לכם להגיע במהירות אל העמוד הראשון תוך שליטה מלאה על התקציב המושקע.הקמפיין נמצא למעשה בתחרות מול המתחרים על מלות המפתח הרצויות.

היתרון העיקרי של קידום ממומן הוא עליה מהירה לרשת ותצוגה מיידית של הקמפיין תוך מספר שעות, וייצור תנועה לאתר כבר עם תחילת הקמפיין. באפשרות מנהל הקמפיין לבחור את מילות המפתח אותם חשוב לקדם בחיפוש כמובן בשילוב חקר מילות מפתח מקיף אודות תחום האתר.בנוסף קידום ממומן הינו ממוקד מטרה וניתן לבחור מילות מפתח מאוד מסוימות כדי להביא לתוצאות מדויקות.

ככל שהמילים הנדרשות או הביטויים הרצויים לקידום הינם תחרותיים וביטויים בעלי מקדם חיפוש חודשי  גבוה  (למשל: חתונה, השכרת רכב, ביטוח, קייטרינג וכו' ) יהיו מילים אלו יקרות יותר מאשר מילים או ביטויים ייחודיים ללא חיפושים חודשיים מרובים, ובהתאם גם עלות ההקלקה וניהול הקמפיין.

יתרונות בולטים נוספים: שליטה בתקציב, הפסקת הקמפיין בכל עת, חשיפה גם ללא הקלקה, בשליטה נכונה וניהול חכם ניתן להוזיל עלויות משמעותית, זמן חשיפה מהיר מרגע ההתחלה, מעקב סטטיסטי רב עוצמה ועוד.



סרטוני תדמית
טוב מראה עיניים...זה וודאי, סרטון ווידאו עם יכולות קידום, זה בהחלט יותר מטוב...
והכוונה היא להקמת מערך קידומי דרך אתר הסרטים יוטיוב בעיקר, כאשר בשנים האחרונות ניתן באופן חופשי להעלות לשרתים שלו סרטים פרטיים וסרטי תדמית שיווקי מצולם.יכולת העיבוד המהירה יחד עם אמינות טובה, אפשרות לשלב ביטויי מפתח מכוונים לעסק שלך, יתנו תוסף מצוין לקידום הכללי של המותג, וערך מוסף וויזואלי מהמעלה הראשונה. חשוב לזכור ולקחת בחשבון את היכולת להטמיע את הסרטונים הללו ברשתות החברתיות, כמובן באתר שלכם ומכאן הנה צינור חשיפה וקידום חינמי ומעולה.(שגם שייך מן הסתם לגוגל...) 
שילוב הסרטונים ברשתות החברתיות, באתרים שונים, יעלה את כמות הצפיות באופן משמעותי וזה אומר חשיפה למוצר /מותג.

קידום וויראלי דרך הרשתות חברתיות
המדיה החברתית ובראשם פייסבוק, טוויטר וגוגל, לוקחות מעצם היותן מעצמות חברתיות חלק הולך וגדל במאמצי המפרסמים להראות עצמם ולשווק עצמם גם בזירה הוויראלית.תארו לעצמכם שאתם מעלים מאמר לפייסבוק, מצרפים כמה תמונות ובו זמנית כל חבריכם צופים בזה, תוסיפו שיתופים שאתם כמנהלים מייצרים, עוד שיתופים שחבריכם מפיצים, והנה ה"ווירוס" החברתי במיטבו וה"באז" בעבודה...

מקדמי אתרים לוקחים ברצינות רבה את הכלי המשמעותי הזה שנקרא רשת חברתית כדי לייצר קשר קרוב, אישי, תומך עם המבקר והאוהד של האתר או המותג. רבים לאחרונה מבססים כמעט לגמרי את המשאבים שלהם באזור החברתי יותר מאשר ברשת הרגילה.

דרכי החיבור בין האתר לבין הרשתות החברתיות חשובה מאוד, ויש לערוך את החיבור בצורה מושכלת תוך שימוש בכפתורי ה"לייק", תוך הצגת תיבת אוהדי הדף העסקי, ולהיפך קישורים מהפייסבוק אל דפי האתר השונים.

גוגל אנאליטיקס
כלי חינמי רב עוצמה שגוגל מספק לבעלי אתרים , שאותו יש להטמיע בקוד האתר ובעזרת הנתונים המתקבלים ניתן לקבל ולהפיק נתוני גלישה והתנהגות מבקרים באתר.לדוגמא:
מספר המבקרים באתר שלך, זמן השהייה באתר, האם התכנים מעניינים אותם, האם יש קשר טוב בין הכניסה לאתר לבין תוכן האתר, דרך אילו אתרים הגיעו לאתר, אילו מילות מפתח וביטויים הביאו אותם ולאיזה דפים, התעניינות בדפים מסוימים ובאילו דפים לא ועוד פרמטרים רבים וחשובים.מאותם נתונים, בהנחה שיש מי שמבין אותם, ניתן לקבל מסקנות ולשפר מאוד את ניצולת האתר ולהגדיל את זמן השהייה בו בעיקר על סמך תוכן משובח יותר וניווט חכם יותר.

קישורים
אם יש תהליך שמשפיע יותר מכל על תהליך קידום האתרים זה נושא הקישורים, בעיקר קישורים חיצוניים המפנים אל האתר, ורצוי ממילות מפתח חשובות ורלוונטיות, וכדאי לחשוב גם על הפניית קישורים לדפים ספציפיים בתוך האתר, ולא רק לדף הבית הראשי. קישורים פנימיים בתוך האתר המפנים לדפי האתר הינם חשובים בתהליך האופטימיזציה של קוד האתר והתוכן שלו, על מנת לייצר הירארכיה נכונה מול מנועי החיפוש.

כיצד ניתן להשיג קישורים?
ישנן פעולות בסיסיות שכל בעל אתר גם ללא חברה מתמחה יכול לבצע:רישום לפורטלים ואינדקסים בתחום הרלוונטי ומשם לקשר לאתר, שיתוף פעולה והחלפת קישורים מול אתרים דומים לכם, הרשמה בפורומים מקצועיים בתחום בו אתם עוסקים ומשם אם ישנה אפשרות לקשר לאתר בדרכים המקובלות, יצירת מאגר מאמרים ראוי ורלוונטי לכם ופרסומו ברשת או החלפת מאמרים מול אתרים דומים וכמובן קישור מהם.פעולות נוספות ליצירת קישורים ניתן לקבל בהתייעצות מול חברות לקידום אתרים.

קראתם?השכלתם? נשמח לקבל לייק וגם שיתוף ושליחה...
רוצים לשתף את המאמר בפייסבוק?